שלח הודעה הוספה למעודפים חזור לדף הבית               
 
    נעמה בן משה
אדריכלות פנים ועיצוב
 
     
     
  יצירת קשר קישורים גלריה הדמיות מאמרים אודות  דף הבית  
     
 

עבור מי אנחנו מעצבים את הבית
לא אחת, אני שומעת מעמיתי שהלקוחות שלהם בחרו "קרמיקה מזעזעת" לדירתם. מזעזעת בעיני מי, אני שואלת? מי צריך לחיות עם ה"זוועה" הזו, אתם או הלקוחות? מה שמפריע לנו, המעצבים הוא שהדירה לא תצטלם טוב. מה שמפחיד אותנו עוד יותר הוא, שהמבקרים בדירה ישאלו את עצמם, מי זה המעצב עם הטעם הנוראי הזה – יותר טוב לא להשאיר עקבות.
המעצב יכול להתווכח עם הלקוח בסוגייה פונקציונלית-מקצועית, אך לא בענייני טעם. הוא יכול להנחות את הלקוח איזה צבעים הולכים ביחד, איזה חומרים מתחברים או לא, איך לחלק גיאומטרית חללים במלוא הניצול, אבל טעם זה לא משהו בר-שכנוע.
מדי פעם, אני תופשת את עצמי מתכננת דברים שיתנו גוון ייחודי לפרוייקט, אך הם לא בהכרח נכונים מבחינת מבחן הזמן. ללכת עם ה"קונצנזוס" זה הכי קל ולא מסוכן: אף אחד לא יתווכח אתכם על קרמיקה בגוון שמנת. אבל, אם נעז לבחור קרמיקה אדומה, זה יהיה נהדר חודשיים ויצטלם נהדר, אך האם במבחן הזמן הלקוח יוכל לחיות עם זה. לעתים, עלינו להניח בצד את מאווינו הפנטזיונרים והיצירתיים, לטובת החלטות "שפויות"שמשרתות את סגנון החיים של הלקוח.
עלינו לעצור ולחשוב, עבור מי אנחנו מעצבים? כמה רחוק נלך בכפיית טעמנו האישי על הלקוח? האם נתן לו זכות בחירה? הרי מן המפורסמות הוא ש"בעל המאה הוא בעל הדעה", דהיינו – גם בתהליך העיצוב, דעתו של הלקוח קובעת. האם תצליחו לשכנע, והאם בכלל כדאי לשכנע בכל מצב. אם הבחירה של החומרים אינה קטסטרופה, אולי כדאי ללכת על בחירת הלקוח. (לעתים, לאחר ביצוע, אנחנו מגלים שהבחירה הייתה טובה, למרות שהיינו סקפטים).
זה היה רק קצה קצהו של דיון מאד מורכב, בבחינת חומר למחשבה על מהות החומר בעיצוב. אבל, השורה התחתונה שלי היא: לתת ללקוח את הקרדיט וללכת עם הראש שלו במסגרת המוסכמות והכללים של העיצוב.

הדמיה נבחרת


מאמר נבחר

על ארונות אמבטיה
לחצו
 מאמר
 
   
     
   דף הבית אודות  |  מאמרים  |  הדמיות  |  גלריה  |  קישורים  |  יצירת קשר                         כל הזכויות שמורות - נעמה בן משה אדריכלות פנים ועיצוב

משיח קובי - בניית אתרים ושרותי אינטרנט